Yaradılışın-Varlığın
Sırrını Anlama Çabaları:
**Bu yazı bir yorum yazısıdır.
1—İnsanlık tarihi boyunca
yaradılışı-varlığın sırrını anlama çabaları varolagelmiştir.Kısaca dünyaya
gelen her insan yaradanı anlama çabası içine girmekte ve çabalamakta.
1.1—Bu çabaların tepe noktası
peygamberlere yaratıcıdan gelen vahiy olarak nitelenebilir.
1.2—Peygamberler vahiy
gelmeden önce uzun bir yalnızlık-çekilme devresi yaşamakta ardından bir
aydınlanma-nirvana dönemi ile bilgiler bu kanala akmaya başlamakta.
2—Tasavvufta derviş yıllarca
süren seyru sülük çabası ile aydınlanma
noktasına doğru ilerlerken,tepeye vardığında tıpkı budha gibi sonuçta nirvanaya
erişebilmekte.Bu anlamda Nirvana varlığın sırrının-tanrı bilgilerinin olduğu
kanala erişme durumu olarak nitelenebilir mi.
2.1—Kanada da yapılan bazı
deneylerde, insan beyninin yüksek manyetik alana maruz bırakılması durumunda
insan kendi bedeni dışına çıkmış-kendini havadan seyreder durumu yaratan bir
bilinç hali oluşmakta.
2.2--Bu durum birlik
bilincinin adımlarından biri olabilir.Belki ileriki yıllarda ahlaki yeterliğe
ulaşmış insan uygarlığında insanlar yıllarca süren seyru sulük-eğitim sürecine
girmeden yaratılış kanalını hissedecek duruma teknolojik sistemlerle
gelebilirler mi.
2.2--Tasavvuf tek yaratıcılı dinlere-inanca bağlı tasavvuf ve ateistik-deistik tasavvuf olmak üzere 2 ana gruba ayrılabilir mi.Tek yaratıcı dinlere bağlı tasavvufta kişi bu evrenin bir tek yaratıcısı olduğuna iman eder ve ona yakın olmaya çalışırken ateistik-deistik tasavvufta evrenin sonsuz önce var olduğu ve sonsuza dek var olacağı düşüncesine binaen evrenin bir aşkın yapısı olduğu ve aşkın yapıyı anlama-onunla bütünleşip doğaüstü güçlere erişimi düşüncesi sözkonusu olabilir.
3—İnsan beynininde Nirvana
yada birlik bilincinin halinin oluşması ile kişi yaradılış bilgilerine
ulaşabilmekte midir.Bu bilinç halinde derviş evreni bir bütün olarak(halografik
bilinç) hissetmekte ve yakaladığı sırları hiçbir zaman kelimeye dökememekte.
3.1--Bir sarhoşluk hali olan
bu durum psikoz ile sağlığın sınırında yer alır.Bu anlamda ruh sağlığı güçlü
kişiler ancak bu çabaların içine girebilir.
3.2—Büyük aydınlanma yanında
her zaman küçük buluşmalar sözkonusu olabilir.Zira yaratıcı size şah damarından
yakın olduğu için bir akşam güneşi batarken gün batımının güzelliğinde onun
yüceliğini kelimelerle hislerle tespih edebilirsiniz yada gecenin üçünde ibadet
ederken bu hissi yakalayabilirsiniz yada sabah seher vakti yada çok duygusal
bir anda bu buluşmalar gerçekleşir.
3.3--Kısaca insan inansada
inanmasada yaratıcı ile hem çok yakın hem sonsuz uzaktadır.Yaratıcının davet
ettiğini idrak ettiğinizde davete icabet edip ibadet etmek insana bir huzur bir
enerji verir vede insanın herhalde buna bir ruhsal besin gibi herhalde ihtiyacı
var.
3.4--Aynı zamanda yaratıcıyı
bir görevli memur gibi onun taleplerini yerine getiren bir anlayış vs
anlayışlardan uzak olarak çok yüce bir varlık olarak saygı içinde onu
insanlaştırmadan sadece sıfatları ile hissetmeye çalışmak kişi için huzur
kaynağı olabilir.
3.5—Sonuç olarak sağlıklı bir
yaratıcı anlayışına sahip olmak önemli.